mandag den 1. februar 2016

Dag 5/35 - Vel ankommet til Port Elizabeth, Beguia og nu ombord på Sunchaser!

                      

Det er mandag den 1. Februar - dag 5 og kl. er 7.26 eller 12.26 DK tid.

Jeg sidder på dækket og forsøger at lave opsamling på dagene fra torsdag den 28/1 hvor jeg tog fra Kastrup.

Ankom til Barbados......startede fra Holbæk kl. 5.56 torsdag morgen .....kl. er nu 1.30 fredag DK tid!
Kl. er 5 timer bagud her....altså 19.30!
Var først over Manchester med SAS og så med Thomas  Cook til St. Lucia ....mellemlanding 1 time og så til Barbados.


Der var udmærket bespisning inkluderet i billetprisen.
Men lige nu har jeg været på indkøb i den lokale cafe.

Billeder fra Barbados - hovedstaden - Bridgetown (metropolitan pop. 110,000 (2014)) is the capital and largest city of the nation of Barbados.

 





Man bliver noget slået af varmen på vel 28 C......gang i blæserne. Men dejligt at høre cikadernes støj!

Herfra i fredags - dag 2
Jeg kunne ikke få flybillet idag så det blev til en ekstra dag på Barbados.


Dejligt at jeg kunne få en ekstra nat til lørdag på "hotellet" som jeg fik en taxa (15 US) til at køre mig tilbage til. Hotellet var meget spartansk .....men ellers rent. Prisen var 60 US - Knights and Queens Apartments

Det er jo faktisk ærgerligt blot at bruge ø staten som transit til St Vincent.

Jeg fik så tid til badning og masser af sol!

Jeg så nogle havskildpadder fra molen - glæder mig til at svømme med dem!


Kørte med minibus med højt Caribisk musik i baggrunden ind til hovedstaden Bridgetown - på bytur og strand.
Det her er Caribien!
Smart system med blot at betale 2 Barbados dollars for kørsel.


I deres havn kunne jeg på afstand se 2-3 kæmpe turistskibe ved kajen.

Ja, og på øen kører man i venstre side - det skal man lige vende sig til.

Internettet har kørt kanon på det lille pensionat/hotel.

Måtte igen købe adapter til el - troede de brugte det engelske - de bruger det amerikanske - har snart en stor samling!

Der er en del papirarbejde hver gang man rejser mellem ø staterne.



Men de skal jo også gøre det samme når de besøger os.
I Europa er grænsen for håndbagage 8 kg men her er den 6 kg - så jeg skal have al vintertøjet på igen.
Vi får se!

Tilbage til mandag den 1/2 - dag 5
På skibet har vi ikke fast wifi - på land finder vi en restaurant  eller bar og får lavet vores opdateringer. Dog kan vores router nogle gange "fange" et gratis netværk.....

Lise er kommet på skibet også. Hun kommer fra Freddys skib der skulle til Trinidad. Vi får faktisk også en ny gast om et par uger måske.

Det går ikke så godt med skipper. Han har fået noget med ryggen. Søren er hos doktoren her på øen Beguia. Der bor 5-6000 på øen. Vi håber at han bliver bedre.

Ellers gik det fint lørdag morgen - dag 3 med fly til østaten St. Vincent fra østaten Barbados.
Betalte 2700 med returbillet. Ret dyrt når jeg har betalt 4200 kr for retur til Barbados.



Efter ankomst fandt jeg en minibus der kørte til havnen. Man lærer hurtigt at finde udaf hvordan!

Derefter ventetid til 11.30 hvor jeg sejlede med færgen til Beguia - 1 times sejllads - 50 EC Dollars - 1 EC = 2,62 kr


Ved ankomst kiggede jeg efter Søren men kunne ikke finde ham.
Men pludselig kom Birgit og sagde hej!




Dejligt  gensyn! Vi gik så op og fik en øl sammen med Lise som var kommet dagen før fra Union Island. Pigerne sejlede os ud med den lille gummibåd til Sunchaser som liger for anker i bugten.

Billeder fra Beguia lørdag 30/1 - torsdag 3/3

Det krævede noget tid at vende sig til nye omgivelser....














Ingen kommentarer:

Send en kommentar